پیشنهاد شگفت انگیز!

فیزیک هشتم علامه حلی

بدون امتیاز
0 دیدگاه
توضیحات کوتاه

ناشر:‌ علامه حلی
سال تحصیلی:‌ هشتم متوسطه اول
نویسنده:‌ سیدحسین حنیفی
دسته بندی: تمرین و آموزش
نام درس: علوم
تعداد صفحات:‌ 160
سال انتشار:‌ 1403

ارسال رایگان خریدهای بالای ۱ میلیون تومان
ارسال رایگان خریدهای بالای ۱ میلیون تومان

کد تخفیف ارسال رایگان: vahidbook403

موجود در انبار
  • ارسال از ۱ روز کاری
  • ارسال فوری در شهر تهران و شهرستان
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

Original price was: ۲۱۰,۰۰۰تومان.Current price is: ۱۶۸,۰۰۰تومان.

فيزيك دانشي است كه از دوران كودكي با انسان همراه است. چراجويي‌ها و حس كنجكاوي، از دوران طفوليت ذهن همۀ انسان‌ها را درگير مي‌كند. شهود و درك فيزيكي پديده‌ها ـ اگر قرار به شكل‌گرفتن در ذهن باشد ـ در سنين كم بايد اتفاق بیافتد. كنجكاوي دوران نوجواني، بستر مناسبي است تا درك فيزيكي پديده‌ها بر آن استوار گردد. دانش‌آموز در سنين كم، هنوز در مشاهدۀ پديده‌هاي پيرامون خود، دچار عادت و روزمرگي نشده است. هنوز چرخ خوردن يك برگ در هوا براي او شگفت‌انگيز است، از سوت كشيدن يك زودپز به هيجان مي‌آيد و علت هياهوي ليواني كه آن را در كنار گوش خود نگه داشته است، برايش سؤال است. اين كنجكاوي و هيجان، براي درك مباني و به ‌وجود آمدن ديد شهودي در فيزيك، بسيار حائز اهميت است.
متاسفانه كنجكاوي و شور و هيجان دوران نوجواني در برخورد با پديده‌ها، با برخورد نادرست و غيرمطابق با طبع كنجكاو و فعال دانش‌آموزان و با ارائۀ فرمول‌های خشك و بي‌روح و مطالبي كه در جايي كه نبايد، مطرح مي‌شود، كشته مي‌شود. اغلب با دانش‌آموزاني مواجه مي‌شويم كه در مفاهيم اوليۀ فيزيك ضعف دارند، اما دايره‌المعارف بزرگي از روابط و فرمول‌هاي رياضي و فيزيكي‌اند. بيان علت يك پديده با يك رابطۀ رياضي، برخلاف شور و هيجان و نشاط دورۀ نوجواني و برخلاف ارادۀ ما مبني بر درك مفهومي اين علم است.

این کتاب سرفصل‌ها و موضوعات درسی کتاب علوم هشتم آموزش‌ و پرورش و تکمیلی سمپاد در بخش فیزیک را به طور کامل پوشش می‌دهد. علاوه بر آن، کتاب گاهی شامل موضوعاتی فراتر از کتاب درسی آموزش و پرورش است تا شکاف‌های آموزشی، کاستی‌ها و خلأهای دانشی که به نظر مؤلفین در کتاب‌های درسی وجود دارد، از میان بردارد. سعی بر آن بوده‌ است که تا حد ممکن از بیان روابط ریاضی پرهیز شود و تا جایی که ممکن است، درک و شهود دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.
متنی روان و مفصل، مثال‌های واقعی متعدد، بیان تاریخ علم به گویش‌های مختلف، تمرین‌های مفهومی گوناگون، فعالیت‌ها و آزمایش‌های جذاب و متنوع و… ویژگی‌های خاص کتاب موجود است که سعی دارد طبع مسموم آموزش کشور را که انبوه کتاب‌های کمک درسی بازاری ایجاد کرده‌اند، تغییر دهد و با سطحی‌نگری و حفظ کردن صرفِ الفاظ مقابله نماید.